Korta klipp – 29 Juni 2011

  1. Arcade Fire & Spike Jonze’s Short Film Hits the Web [VIDEO]

    - Dåså, då vet ni vad ni ska syssla med under dagens lediga halvtimme. Världens bästa (nåja) band samarbetar med världens bästa (nåja) rockvideoregissör genom tiderna.

  2. 5 Ways the Advertising Industry Is Preparing for a Digital Future

    - Jag gillar också den här omdöpningen från ”community” till ”kollektiv”. Mer to the point:
    ”The ”collective” has now begun to replace the ”community.” The term refers to the new generation of passionate online groups initiated by brands. This year’s most buzzworthy collective was Sneakerpedia, a Wikipedia-style site powered by Foot Locker, intended to galvanize ”sneakerheads” worldwide to document the history of sneakers. The site has built a ton of buzz, a great example of how a brand can create new collectives around topics people are truly passionate about. Additional collectives included Nokia Push Snowboarding and Lady Gaga’s fan group ”Little Monsters,” created by Interscope Records.”

  3. The seven steps to a successful aggregation strategy for your news organization | Poynter.

    - Bra om aggregering. Läs artikeln.

  4. My response to Bill Keller: Trivialization makes you stupid | MediaFile

    - Det är kanske lite självklarheter det här, men läs och påminns:
    ”A call to reconfiguring journalism through social media is not a denial of the wealth of good journalism produced by institutions like the Times. Nor is it an invitation to let everyone speak as loud as everyone else without any discrimination or judgment, but rather a call for deep and hard thinking about how to broaden a healthy, fact-based conversation and move it outside institutionalized practices of elite gate-keeping.”

  5. Google plans for “the second phase of the display ad revolution” with a focus on smartphones and tablets » Nieman Journalism Lab » Pushing to the Future of Journalism

    - Vi talade lite igår om vad som är slutmålet för Google – att sälja annonser. Här en Megan Garber-noggrann genomgång av deras strategier för displayannonsering. Är det det roligaste du kan läsa om Google den här morgonen? Inte direkt. Men jag nördar ner mig.

  6. Google’s Search Results Now Highlight Content Creators — SiliconFilter

    - Det här är en grymt bra Google-feature. Och en grymt smart sådan för dem själva förstås. Att visa ut vem som har skrivit ett visst stycke förstärker klickbenägenheten och bygger personliga varumärken.

  7. Nokia a trop écouté les réseaux télécoms

    - Man lär sig alltid mycket av att läsa Horace Dediu:
    ”What Nokia failed to understand is that software and data-oriented products would be built and sold and valued differently than voice-oriented products. Nokia listened very carefully to its best customers, the operators. Operators saw data as a sustaining improvement to their core business and steered Nokia into building “voice-plus” products. Every technology that came out of the laboratories was used to enhance the phone as a terminal in a network. Nokia never framed the product as a computer using the network as an accessory the way modern smartphones are valued (or if they did as with Maemo, it was a half-hearted effort). Users today are glued to apps and local media storage and see network access as a necessary inconvenience. The network is only valued in terms of being available.”

  8. Is Google Asking The Wrong Question With Social?

    - Kanoninlägg om Google+, den här tanken är oerhört intressant och är en elegant formulering av det vi alla famlar efter:
    ”the reality is that Google is in a better position to organize all of the social signals we broadcast online rather than to organize all of the individuals making those signals.”

  9. Accel, Khosla, and Andreessen Horowitz Pour Another $30 Million Into Social Browser RockMelt

    - Men det är något så tragiskt med hur mycket pengar som hälls ner i ett browserprojekt som Rockmelt. Men det visar ganska tydligt på hur religionsdrivet kapitalet i Silicon Valley många gånger är. Här är det Marc Andreessen som går i bräschen – han som gjorde sin förmögenhet på Netscape. Och där har han fortfarande sitt hjärta. Men i vissa fall måste åtminstone hjärnan komma in i nutiden.

  10. Paste Magazine Returns with New Digital Edition – Consumer @ FolioMag.com

    - Jaha, Paste är tillbaka. Spännande att se vad som händer med en tidning som ändå har haft ett hyggligt läsarskap och ett bra varumärke går iPad-only. Jag tror att de blir besvikna – men hoppas på motsatsen.

  11. #su2011: New online open newsroom a hit for Swedish newspaper | Journalism.co.uk Editors’ Blog

    - Snygg writeup om Norran och deras öppna redaktion. Kul för duktiga människor som Anette Novak.

  12. Google+ Project: It’s Social, It’s Bold, It’s Fun, And It Looks Good — Now For The Hard Part

    - Jag orkar knappt bli upphetsad över produktsläpp från Google längre. Undra om de har lärt sig någonting från Wave? Det låter ju skitcoolt – men också överspecificerat. Gör si, gör så. Låt något växa fram lite mer generiskt om ni ändå inte kan designa det rätt från början. (Vilket ni inte kan.)

  13. IDC – Document at a Glance – 228221

    - Ja, rapporterna kommer i strid ström:
    ”This IDC study forecasts annual mobile app downloads to increase from 38.2 billion in 2011 to nearly 182.7 billion in 2015 as developers create apps for virtually every aspect of a mobile user’s personal and business lives. This study also highlights a significant shift among app developers toward more sustainable mobile app business models that are increasingly focusing on in-app purchasing and in-app advertising for additional revenue streams beyond initial app purchases, which in turn are supported by increasingly sophisticated ways to sustain app-user engagement.”

  14. Några tankar om responsiv design

    - Superintressant inlägg från Thord Daniel Hedengren (som vanligt). Och en mycket intressant diskussion man gärna skulle se fler i.

  15. 15-åringar läser bättre på dator än på papper – Ekot | Sveriges Radio

    - Här har vi en grej som kommer att sprida sig stort – av alla som vill läsa in tecken i tebladen. Om man ser den här rubriken tror man att e-läsande fungerar bättre för 15-åringar än pappersläsande. Det är inte alls vad rapporten säger - den säger nämligen att svenska ungdomars digitala läskunskaper i en internationell jämförelse rankar bättre än deras pappersläskunskaper. Inget om effektiviteten i mediets förmåga att förmedla innehåll.